Предмет навчальної дисципліни є вивчення типових завдань, що виникають при вивченні економічних систем та процесів; набору математичних моделей, що придатні для вирішення завдань аналізу та прогнозування економічних процесів, та інтерпретації їх розв'язків
Макаренко Олександр Сергійович
Розробник
Метою навчальної дисципліни є формування у студентів здатностей:
Виокремити задачі прогнозування та аналізу економічних процесів, що допускають вивчення за допомогою математичних моделей та елементарне уявлення про вибір математичних моделей, що підходять для конкретних завдань
Зміст навчальної дисципліни
- загальні уявлення про математичне моделювання в цілому та в застосуванні до економічних процесів;
- статистичні та детерміновані моделі;
- уявлення про класичні моделі:
- моделі зі статистичними джерелами;
- динамічний хаос;
- нейромережі;
- диференційні рівняння;
- клітинні автомати;
- уявлення про науку про мережі;
- багатоагентні моделі;
- класичні економічні моделі
Студенти після засвоєння навчальної дисципліни мають отримати такі навички:
знання: про типові та нові завдання в аналізі та прогнозуванні економічних процесів; мати уявлення про типові набори математичних моделей, що придатні для вирішення таких задач та про нові сучасні напрямки прогнозування; елементарні уявлення про деякі доступні комп'ютерні пакети та програми, що підходять для завдань прогнозування
досвід: з вивчення поведінки моделей, інтерпретації іншими дослідниками результатів моделювання та пошуку моделей та їх застосуванні в існуючий літературі, особливо в інтернеті
Під час читання курсу автор використовує сучасну закордонну та місцеву літературу та свій великий досвід участі в міжнародних конференціях та програмах обміну. Для бажаючих можуть бути запропоновані нові дослідницькі задачі сучасного рівня, які можуть стати темою статей та дипломів.